Co to jest Assistance?
Assistance w ubezpieczeniach narciarskich oznacza natychmiastową, 24-godzinną pomoc w nagłych wypadkach podczas narciarskiego wyjazdu. Przez assistance możemy rozumieć zarówno pomoc informacyjną, organizacyjną, jak również otoczenie opieką ubezpieczonego na miejscu wypadku.
W ubezpieczeniach narciarskich assistance występuje zazwyczaj w wersji podstawowej i rozbudowanej. Zakres ochrony każdej opcji zależy od zapisów w OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia) poszczególnych firm ubezpieczeniowych.
Zwykle w zakres ochrony assistance wchodzą takie usługi, jak:
- całodobowy dyżur telefoniczny Centrum Pomocy,
- przekazywanie informacji,
- informacje przed podróżą,
- pomoc w przypadku kradzieży czy utraty dokumentów,
- transport osób towarzyszących Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej w razie jego śmierci,
- opiekę nad towarzyszącymi Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej niepełnoletnimi dziećmi,
- pokrycie kosztów pobytu i transportu osoby towarzyszącej Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej,
- transport i pobyt osoby wezwanej do Ubezpieczonego,
- kierowcę zastępczego,
- zastępstwo w podróży służbowej,
- pomoc w odzyskaniu i ponownym wysłaniu bagażu,
- koszty poszukiwań i ratownictwa w górach,
- pomoc w przypadku opóźnienia lotu,
- wyżywienie i zakwaterowanie Ubezpieczonego za granicą w celu rekonwalescencji,
- pomoc w przypadku konieczności wcześniejszego powrotu do kraju,
- kontynuacja zaplanowanej podróży,
- pomoc prawną,
- dosłanie niezbędnych przedmiotów osobistych,
- pomoc finansową, wpłatę kaucji,
- opiekę nad zwierzętami domowymi towarzyszącymi Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej,
- pomoc tłumacza,
- organizację kontynuacji na terenie Rzeczypospolitej Polskiej leczenia rozpoczętego za granicą*.
[*zakres ochrony assistance opisany na podstawie produktu Generali Direct].