Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie zgodnie z Polityką prywatności.

Jak chronić się przed chorobą po całym dniu na stoku?

Fani szaleństwa na śniegu na pewno doskonale wiedzą, że poranne wejście na stok przy dobrych warunkach pogodowych kończy się dopiero wraz z zamknięciem stacji narciarskiej. Przy dobrej zabawie czas ucieka niezwykle szybko. Zapominamy o przerwach na herbatę czy kawę w ciepłej restauracji. Jeśli nie jesteśmy odpowiednio zahartowani i zaopatrzeni w specyfiki wzmacniające odporność, nasz urlop może skończyć się przeziębieniem lub grypą. Co zatem należy zrobić, aby uchronić się przed bólem gardła, gorączką i katarem? 

 ubezpieczenie kosztów leczeniaźródło: materiały własne

1. Ciepła woda zdrowia doda

Choć stare przysłowie brzmi nieco inaczej to po całodziennej zabawie na śniegu i mrozie lepiej włączyć ciepłą wodę i wziąć gorącą kąpiel. Zwłaszcza stopy, które zwykle są zmarznięte najbardziej, powinniśmy wystawić na działanie ciepła, bo to właśnie od nich zaczynają się wszelkie choroby i przeziębienia.

 

2. Herbata z cytryną i miodem

Nie od dziś wiadomo, że połączenie to potrafi zdziałać cuda. Cytryna bogata w witaminę C oraz miód, poza tym, że nadają napojowi doskonały smak, zwiększają odporność organizmu. Ich lecznicze właściwości działają jednak w określonych warunkach. Oba składniki nie powinny być dodawane do gorącej wody lub nią zalewane, ponieważ zbyt wysoka temperatura zabije składniki odpowiedzialne za wspomaganie odporności. 

 Ubezpieczenie kosztów leczenia


3. Naturalny antybiotyk, czyli czosnek

Już nasze prababcie używały czosnku do leczenia różnych chorób. Leki i antybiotyki popularne są dopiero od niedawna. Czosnek jest więc uważany za najstarszą i jedną ze skuteczniejszych roślin leczniczych. Badania dowodzą, że niektóre drobnoustroje, obojętne na działanie antybiotyków, zostały zwalczone właśnie za pomocą czosnku.

 

4. Odpowiedni ubiór to podstawa

Od dziecka rodzice uczą nas, jak należy się ubierać, aby nie zmarznąć lub się nie przegrzać. Zarówno jedna, jak i druga strona może wpłynąć na nasze zdrowie i przyczynić się do osłabienia naszego organizmu. Zbyt cienkie urania nie ochronią naszego ciała przed mroźnym powietrzem i zimnym wiatrem, a przewianie to jedna z najczęstszych przyczyn chorób.

 polisa na wyjazd narciarski
fot: pixabay.com

 Zadbaj o bezpieczeństwo


Z drugiej strony, wybierając się na narty, trzeba wziąć pod uwagę to, że będziemy w ciągłym ruchu, co pomoże nam utrzymać ciepło. Zbyt grube ubrania i w nadmiernej ilości w połączeniu z aktywnością fizyczną spowodują nadmierne wydzielanie potu. Mokre ciało wystawione na działanie wiatru tylko pogorszy sytuację. Najlepszym wyjściem będzie więc ubieranie się na tzw. cebulkę, abyśmy w razie potrzeby mogli ściągnąć jedną warstwę. Na rynku dostępna jest również specjalna odzież termiczna przeznaczona dla osób zamierzających uprawiać sport. Ułatwia odpowiednią cyrkulację powietrza, a jednocześnie zapewnia ciepło podczas jazdy na nartach.

 

 

Mimo stosowania się do powyższych zasad, nie powinniśmy zapominać o ubezpieczeniu turystycznym, dzięki któremu w razie potrzeby otrzymamy niezbędną pomoc lekarską.

Redakcja portalu:

polisa narciarska

Średnia ocena: 5.00

Twoja ocena: 5

Wróć Porównaj oferty!
Ubezpieczenie narciarskie - Europa Ubezpieczenie narciarskie - Generali Ubezpieczenie narciarskie - Signal Iduna Ubezpieczenie narciarskie - Warta Ubezpieczenie narciarskie - Aviva Ubezpieczenie narciarskie - ihi Bupa Ubezpieczenie narciarskie - Axa